Ford Focus
Over de auto Ford Focus
Unieke Focus RS met historie en slechts 29000km!
Ford Focus 2.0-16V RS Turbo 29.000KM
- Kenteken: H-708-XN
- Merk: Ford
- Model: Focus
- Tellerstand: 29028 KM
- Carrosserievorm: Hatchback
- Aantal deuren: 3
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 2003
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: blauw Metallic
- Kleurnaam: Imperial Blue
- Bekleding: Stof
- Kleur interieur: antraciet
- Motorinhoud: 1989 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 220 kW / 300pk
- Ledig gewicht: 1181 kg
- Aantal zitplaatsen: 2
- Verbruik: 10.1 l/100 km
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Lengte: 418 cm
- Aantal sleutels: 1
- Motorrijtuigenbelasting: € 141 - 158 per kwartaal
- Emissieklasse: Euro 3
Comfort
- Boordcomputer
Exterieur
- Achterspoiler
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Getint warmtewerend glas
- Lichtmetalen velgen 18"
- Metaalkleur
- Sportonderstel
Interieur
- Elektrische ramen voor
- Sportstoelen voor
- Stuurbekrachtiging
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Alarmsysteem
Overige
- Passagiersairbag
Unieke kans om een zeer bijzondere Ford Focus RS mk1 te bemachtigen.
Deze origineel links gestuurde RS is nieuw geleverd in Engeland.
De 1e eigenaar heeft hem aangeschaft om mee op de Nurburgring te rijden.
Na aflevering in 2003 is de Focus direct naar Joe Macari gegaan en omgebouwd tot circuit auto.
het is de moeite waard om deze naam even te googlen!
De auto is uitgerust met een 6-punts Safety Devices rolkooi gespoten in kleur van de auto.
Als ook Corbeau kuipstoelen met FIA goedkeur en Willans Gordels.
Hoofdschakelaar en brandblussysteem onder de motorkap zijn ook aanwezig, en van binnen en buiten de auto te bedienen, zoals dit is verplicht op een circuit auto.
Ondanks dat de Focus track ready is, zou hij niet misstaan op een autoshow of in een showroom!
Het is immers zo: a racecar is always a showcar, but a showcar is not always a racecar!
Motorisch is de auto recent voorzien van versterkte gesmede zuigers en drijfstangen, Hybride internals in de gereviseerde turbo op een Peron uitlaatspruitstuk, Piper uitlaatsysteem, Airtec frontmount intercooler, TTV vliegwiel met race koppeling, Vibra technics motorsteunen, Quaiffe sperdifferentieel, CAE shortshifter, en ik vergeet waarschijnlijk nog wel een paar modificaties.
Dit resulteert in een veilig afgestelde 300pk en 465NM!
Het onderstel is voorzien van Sachs performance schroefset, Camber arms achter, Polyurethaan bussen, Reyland remmen voor, spacers, de Originele 18inch OZ-Racing velgen en Semi slicks.
Facturen etc. aanwezig bij de auto.
Zoals je wel kunt verwachten is het een feest om mee te rijden!
Voor meer informatie, bel of mail even!
English:
Unique opportunity to acquire a very special Ford Focus RS mk1.
This original left-hand drive RS was delivered new in England.
The 1st owner bought it to drive on the Nurburgring.
After delivery in 2003, the Focus went directly to Joe Macari and was converted into a track car.
It's worth Googling this name!
The car is equipped with a 6-point Safety Devices roll cage painted in the color of the car.
As well as Corbeau bucket seats with FIA approval and Willans belts.
Main switch and fire suppression system under the hood are also present, and can be operated from inside and outside the car, as is mandatory on a track car.
Although the Focus is track ready, it wouldn't look out of place at a car show or in a showroom!
After all, it is true: a racecar is always a showcar, but a showcar is not always a racecar!
The engine has recently been fitted with reinforced forged pistons and connecting rods, Hybrid internals in the revised turbo on a Peron exhaust manifold, Piper exhaust system, Airtec frontmount intercooler, TTV flywheel with racing clutch, Vibra technics engine mounts, Quaiffe differential lock, CAE short shifter, and so on.
This results in a safe 300hp and 465NM!
The chassis is equipped with Sachs performance coilovers, rear Camber arms, Polyurethane bushings, Reyland brakes at the front, spacers, the Original 18inch OZ-Racing rims and Semi slicks.
Invoices etc. are with the car.
For more information you can call or e-mail.